Дали Иднината на Крипто Економијата е во Dapps?

Платформите како YouTube, TikTok и Instagram им дозволија на креаторите да ги монетизираат нивните содржини

Економијата на создавачи е, едноставно кажано, ера на децентрализирани медиуми. Слично на традиционалните медиумски корпорации, индивидуалните креатори сега можат да заработат пари преку широк спектар на методи – вклучувајќи партнерски врски, спонзорства, приходи од реклами, дигитална продажба и многу повеќе. Тоа значи дека сите видеа за мачки, упатства за коса и рецепти на TikTok што ги споделуваме со пријателите и семејството би можеле да бидат билет за нечиј оброк.

Многу создавачи постојано заработуваат од содржината за да ги напуштат своите работни места со полно работно време. Но, сегашниот модел ги принудува креаторите да им дадат контрола – и огромен процент од приходите – на платформи како YouTube и Spotify кои ја хостираат нивната содржина и ја градат својата публика. Сега, благодарение на крипто, уметниците и креаторите во оваа нова економија на создавачи, можеме да истражиме нови алатки кои можат да им помогнат да ја задржат сопственоста на нивната содржина и интелектуална сопственост, па дури и да ја споделат сопственоста со своите обожаватели ако сакаат.

Апликациите што ја овозможуваат оваа нова реалност се нарекуваат dapps – кратенка за децентрализирани апликации . Ајде да погледнеме што се dapps и како креаторите ги користат.

Што е dapp?

Dapps се апликации базирани на блокчејн кои користат код за одредена функција или случај на употреба. Тие се исто како и секоја апликација на вашиот паметен телефон или десктоп, со преден интерфејс што им овозможува на корисниците лесно да вршат функции како што се кликнување, лизгање, пишување во полиња за текст и испраќање податоци или содржина што ќе се користат за одредена цел. Од корисничка перспектива, dapps се исти како и нормална апликација како Instagram, освен една клучна разлика: тие користат blockchain технологија на задниот дел за да снимаат податоци поврзани со крипто паричниците на корисниците.

Постојат апликации за секаква употреба, вклучително и финансиски цели – како што се протоколи DeFi (децентрализирани финансии) кои им дозволуваат на корисниците да заменуваат една валута за друга – и креативни, како што се пазари за незаменливи токени (NFT) .

Dapps користат паметни договори за автоматско планирање, извршување и порамнување трансакции. Ова донекаде ја елиминира потребата за централизирана корпорација како Мета да дејствува како посредник, иако компаниите кои градат дапси сè уште објавуваат кориснички договори и политики.

Зошто на креаторите им требаат dapp?

Надежните развивачи и креатори на Web3 тврдат дека имаме можност мудро да ја користиме технологијата dapp и да учиме од некои од грешките што ги направивме со платформите Web2, како што се прекршувањата на податоците и централизираните модели за споделување на профитот што ги отстрануваат приходите и авторските права од самите креатори.

Ако Web3 работи онака како што сакаат раните усвојувачи, dapps ќе отклучи поголем потенцијал за заработка и поголема транспарентност за уметниците и креаторите кои традиционално го добиваат краткиот крај од приходот на традиционалните платформи.

Земете го Spotify, на пример. Што се однесува до исплатите на изведувачите, таа е една од најпретстојните платформи за стриминг Web2. Spotify ги објавува своите податоци за заработката за уметниците кои придонесуваат секоја година. Само 1.040 уметници скршиле 1 милион долари од стриминг приходот на Spotify минатата година, а само 16.500 уметници заработиле повеќе од 50.000 долари – едвај плата од средната класа во САД . милиони придонесоа со повеќе од 10 песни).

Фрустрациите што ги видовме во парадигмата на Web2 не се целосно виновни на Spotify: традиционалните платформи за објавување и/или стриминг од кој било вид мора да одговараат на големите засегнати страни во нивните соодветни индустрии. Така отсекогаш функционирале традиционалните модели на приходи. Spotify плати повеќе од 1 милијарда долари на носителите на правата за издавање музика минатата година, а дискографската индустрија заработи 4 милијарди долари само од стриминг, според давателот на услугата.

Па, како би можеле дапите да ги променат работите за уметниците? Ајде да погледнеме.

Како dapps ќе им помогне на создавачите?

Економијата на создавачи сега има 50 милиони луѓе и може да обезбеди „неверојатно добредојдена промена“ од традиционалниот модел на дневна работа, рече ко-основачот на Calaxy , Соло Цесај во неодамнешната статија на Rolling Stone .

Според твитот од водечката фирма за ризичен крипто капитал Andreessen Horowitz, платформите Web3 исплатиле 174.000 долари по креатор во 2021 година. За споредба, Мета платила 10 центи по корисник, а YouTube исплатила 2,47 долари по канал, што изнесува вкупно 15 милијарди долари.

Се разбира, во моментов има помалку корисници кои создаваат на децентрализирани платформи отколку на традиционалните Web2 платформи. Но, според претставник на ConsenSys, MetaMask , водечкиот паричник на Ethereum за самостоење, сега има 30 милиони активни месечни корисници, од кои многумина ги отворија своите паричници за време на возбудата на NFT во 2021 година. Сега кога толку многу поддржувачи, обожаватели, колекционери и инвеститори имаат Вклучени во крипто и Web3, оние во индустријата гледаат причина да продолжат да градат и рафинираат производи имајќи го предвид зајакнувањето на креаторите.

„Видовме многу специфична форма на меур околу PFP [слика на профил] NFT “, вели водачот на глобалниот производ на MetaMask, Тејлор Монахан . „Но, мислам дека желбата на старата школа да се зајакнат луѓето сè уште е таму“.

Според Монахан, истакнат разговор меѓу тимот на МетаМаск е за тоа како да им служи на музичарите, уметниците и креаторите. „Како да им дадеме на креативците способност да ги попречат сите луѓе кои моментално им стојат на патот, спречувајќи ги да пристапат до вредноста што на крајот ја создаваат? прашува таа.

Како и да е, сè додека новите апликации не се широко тестирани и вообичаени како Facebook, пионерските креатори на Web3 веројатно ќе доживеат некои обиди и грешки додека програмерите експериментираат и иновираат.

Примери на dapps

Развојот на Dapp е индустрија која расте, а побарувачката само се зголемува.

На креаторите им требаат алатки кои им помагаат „многу едноставно да ја искористат технологијата на Web3 за да можат да ги покажат своите уметнички дела“, вели Најана Синг, глобален водечки производ за Infura , софтверска компанија Ethereum.

Во меѓувреме, има некои трендови и прогнози на кои треба да се внимава:

NFT пазари

Пазарите на NFT се можеби најважниот тип на апликации за кои креаторите треба да знаат, вели директорот на музичката индустрија, поранешен куратор на YouTube и водач на заедницата P00LS , Мелани Меклејн .

На пример, создавачот може да прикачи видео на пазарот NFT, базиран на Ethereum, Rarible и да кодира паметни договори за да дистрибуира одреден процент од авторските права од сите секундарни продажби на пазарот во паричници избрани од создавачот. Ако имате тим на соработници, како што се графички дизајнери, продуценти, уредници итн., можете да ги додадете нивните паричници во паметниот договор и да ги споделите авторските права од идните продажби .

OpenSea е најпопуларниот NFT пазар, но МекКлејн тврди дека креаторите треба да размислат да направат свој. Сосема е можно (и вреди да се инвестира, тврди Меклејн) да се состави тим за развој и да се изгради пазар со функционалност како веб-локација.

„Сè се враќа на идејата да имате место каде што можете да ја раскажете својата приказна“, вели Меклејн. „OpenSea е одлично“, вели таа, но неговата популарност привлече некои колекционери повеќе заинтересирани за подната цена отколку за уметникот.

Создавањето сопствен пазар NFT не е услов, но е многу подостапно отколку што би мислите благодарение на ресурсите како GitHub , библиотека со кодови со отворен код и Zora , протокол на NFT пазар што нуди комплети алатки за програмери за луѓе кои не не знам јазик за кодирање. Ова нема да биде толку едноставно (во секој случај, сè уште не) како изградбата на веб-страница на Squarespace, но Меклејн предвидува дека сопственичките пазари ќе бидат стандардни за креаторите во иднина.

Овој пристап ви овозможува да го контролирате наративот и нането на блокчејн и/или метаверзните светови што најмногу ви се допаѓаат. Исто така, ви овозможува подобро да се запознаете со корисниците кои доаѓаат на вашата страница, вели Меклејн: „Буквално е како да имате дневни активни корисници на ист начин како што гледаме на платформата за социјални медиуми. Пазарите се првиот чекор за тоа да се случи“.

Случај во точка: LimeWire се врати – само не на начинот на кој го мислиме. Враќањето од мртвите на мрежата за споделување музика од старата школа е добро темпирана за Web3 бидејќи таа се воскресна во форма на NFT платформа заснована на музика.

Платформи за стриминг

Audius е можеби најзборуваната платформа за стриминг музика Web3. Работи на социјални токени , особено награди за аудио токени. Корисниците заработуваат токени за прикачување музика, слушање песни на други изведувачи и споделување на нивните омилени со пријателите и пошироката заедница. Аудио токенот е исто така токен за управување , што значи дека имателите на аудио имаат збор за одредени промени на Audius и можат да гласаат за предлозите што се поднесуваат на блокчејнот.

Audius има повеќе од 5 милиони активни корисници, според неговата веб-страница . Корисниците можат да ги вложат своите токени за да ја обезбедат мрежата, а со тоа да заработат награди за DeFi од 7% .

Социјални платформи

Слично на платформите за стриминг, социјалните платформи насочени кон креаторот им дозволуваат на фановите да заработуваат токени за ангажирање и споделување содржина. На пример, P00LS објавува редовни музички капки и им дозволува на уметниците да го пуштат својот сопствен токен за да можат обожавателите да го држат во своите паричници.

Оваа разлика помеѓу заработка токени и нивно купување е важна, вели Меклејн: „Кога станува збор за нашиот пазар, луѓето заработуваат токени. Тие не купуваат токени со ЕТХ . Тие не купуваат со кредитна картичка“.

Фановите заработуваат преку ангажман со пазарот на P00LS и содржината на нивните омилени создавачи. Постојат опции за читање за уметникот и полагање квизови за да бидете наградени.

„Луѓето ги знаат овие работи за кои се грижат и сакаат да научат повеќе, а потоа да бидат наградени за тоа – мислам дека треба да има многу повеќе од тоа“, вели Меклејн.

Социјалните платформи кои ги наградуваат обожавателите се особено поволни за лојалните следбеници, куратори и трендсетерки. Лидерите на мислата и креаторите на вкусови кои предвидуваат нови уметници на TikTok, на пример, ретко (ако некогаш) гледаат парични награди кога нивните предвидувања ќе се остварат. Во Web3, вели МекКлејн, луѓето треба да бидат наградени затоа што биле обожаватели од раните денови на кариерата на уметникот или за влијанието врз носителите на одлуки на ниво на индустрија за тоа што е жешко. Имањето одличен вкус треба да направи некој познат експерт за теми во Web3 и да отвори подобри процеси за компензација на оние кои влијаат на врвните одлуки во индустријата.

„Кои се начини, во Web3, на кои не можеме да ги оставиме зад себе и не само да им даваме брауни поени, туку навистина да им дадеме токени, да им дадеме капитал, да им дадеме нешто што навистина може да има вредност? прашува Меклејн.

Cloud Mining Service – Bytebus ви нуди нај профитабилен и стабилен Cloud Mining со секојдневна и редовна исплата.
Започнете денеска и бидете исплатени утре!!!

Bytebus

Крајна линија

Поддршката за dapps и целосно децентрализирана економија на создавачи постојано расте, особено во светлината на Meta што објави небесно високи даноци за создавачи, до 47% . Креаторите сакаат начин да ги спречат прекумерните такси, да ги утврдат сопствените структури за авторски права и да одржуваат агенција над нивната интелектуална сопственост и базата на обожаватели.

За новите уметници, стекнувањето сет на вештини за Web3 може да се чувствува како голем притисок, но програмерите и експертите од индустријата предвидуваат дека економијата на создавачите на крајот ќе ги направи работите подобри – и позабавни – за уметниците и за обожавателите.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

You have not selected any currencies to display