Како што тргувањето со NFT забавува, генеративните уметнички проекти и обновениот интерес кај традиционалните аукциски куќи продолжуваат да растат
Во студените услови на тековната зима на крипто, обемот на тргување со незаменливи токени (NFT) значително се намали од третиот квартал минатата година. Додека бумот на NFT донесе бран на популарни PFP проекти и мултимилионски продажби на JPEG , овие трендови станаа помалку плодни бидејќи се чинеше дека пазарот на NFT ја губи енергијата.
Но, кон крајот на септември, еден уметник заработи 17 милиони долари од продажба на пропусници од нане за неговата нова колекција генеративна уметност NFT – ветувачки знак дека интересот за пазарот NFT повторно се разгоре со овие дизајни базирани на алгоритам.

Тајлер Хобс, уметникот зад заедничкиот генеративен уметнички експеримент, продаде 900 од овие пропусници за нане, секоја по цена од 14 ETH (околу 18.729 долари во тоа време). Проектот го истакна концептот на курирање на публиката во генеративна уметничка колекција – QQL алгоритмот е отворен за јавноста , но само носителите на пропусници за нане можат да ги коваат своите омилени креации како NFT и да станат дел од официјалната колекција .
„Мислам дека вредноста на колекцијата е околу колекционерот, придонесувајќи за самото дело и станувајќи дел од приказната за QQL и линијата уметнички дела што се развиваат со текот на времето“, изјави Хобс за CoinDesk.
Хобс е добро познат по тоа што создава гужва околу проектот NFT и стана познато име во просторот за генеративната уметност NFT. Неговата водечка NFT колекција Fidenza беше создадена во јуни 2021 година преку генеративната уметничка платформа Art Blocks, а во месеците оттогаш таа продолжи да се зголемува во популарност . Во август 2021 година, Fidenza се продаде за 1.000 ETH (3,3 милиони долари) и, според податоците од NFT пазарот OpenSea , обемот на тргување на колекцијата се искачи на над 53.000 ETH, или околу 82 милиони долари.
Хобс се придружува на се поголем број НФТ уметници и колекционери кои ја прифаќаат алгоритамската уметност и еволуцијата на создавањето дигитална уметност.
Што е генеративна уметност?
Генеративната уметност е метод на создавање дело врз основа на збир на инструкции, без разлика дали тоа е аналогно или пресметковно. Како што се прошири уметничката форма, таа ја прифати употребата на автономни системи или алгоритми за случајно генерирање на содржина.
Во поново време, НФТ како медиум за уметничко изразување ги извади од сенка овие видови дела и уметниците зад нив .
Јордан Кантор, уметнички директор на Art Blocks, изјави за CoinDesk дека генеративната уметност била прикажана преку цртежи и слики во поголемиот дел од 20 век. Сепак, уметничките движења во 1960-тите, како минимализмот, заедно со проширувањето на вештачката интелигенција и компјутерите, помогнаа да се придвижи генеративната уметност во модерниот простор на NFT.
Поточно, тој рече дека Web3 технологиите „дозволиле значајни промени во приказната за генеративната уметност“ и отвориле нови патишта за уметниците да ја создаваат и монетизираат својата работа. Ова вклучува изградба на нови алатки за создавање уметнички дела, изнаоѓање нови начини да се допре до заедниците и развивање на нови – а можеби и поправедни – економски модели.
Кантор додаде дека спојувањето на алгоритми за генеративна уметност и блокчејн технологијата може да им помогне на уметниците да создадат „саморефлектирачко дело“ што „најлесно се вклопува во приказните за современата уметност“.
Спојување на генеративна уметност и NFT
Како што генеративната уметност продолжува да се развива како медиум, така се развиваат и начините на кои е користена од NFT уметниците за да ги збогатат своите заедници и да вдахнат нов живот во нивните уметнички дела.
Емили Кси е уметникот зад колекцијата Art Blocks Memories of Qilin , генеративен уметнички проект базиран на код инспириран од традиционалната уметност во Источна Азија. Секој резултат во збирката е истражување на културниот фолклор што ја остава неговата интерпретација на гледачот.
„Дел од раскажувачкиот аспект на серијата е оваа идеја за колективност и колективна свест. Ние како заедница одлучуваме за значењата на овие парчиња“, изјави таа за CoinDesk.
Кси, која студирала уметност и магистрирала по компјутерско програмирање, успешно ги споила своите две области на експертиза преку генеративните уметнички NFTs, а нејзината колекција Memories of Qilin собрала вкупен обем на тргување од 3.055 ETH (4,8 милиони долари) на OpenSea.
„Би правел креативно кодирање секогаш кога сум можел, но никогаш не замислував дека ќе има начин да живеам од мојата уметност. Така, кога ги открив NFT за прв пат, тоа стана возможно“, рече Кси.
Кси, исто така, истакна дека NFT им помогнале на новите генерации колекционери и креатори да откријат генеративна уметност.
„[Генеративната уметност] има многу длабока, богата историја, но мислам дека е на маргините на уметничкиот свет многу долго време. Она што е интересно за генеративната уметност во контекст на NFT е тоа што овој медиум ја истурка генеративната уметност до пошироката публика“, рече Кси.
Аукциските куќи забележуваат „оживување“ на генеративната уметност
Додека NFT платформите како што се Art Blocks или OpenSea имаат делови од генеративни уметнички збирки на нивните платформи, традиционалните аукциски куќи исто така забележаа.
Christie’s, 255-годишната аукциска куќа во првите редови на бумот на NFT , неодамна ја основаше NFT поделбата на својата аукциска куќа наречена Christie’s 3.0. Нејзината инаугуративна NFT колекција беше серија уметнички дела на 18-годишната визуелна уметница Дијана Синклер , составена од пет фотографии и четири генеративни уметнички видеа.
Никол Салес Гилс, директорка за продажба на дигитална уметност, изјави за CoinDesk дека генеративното уметничко дело им се допаѓа на повеќе „технолошки такт“ купувачи кои сакаат да ги изградат своите уметнички колекции со сложени парчиња.
Аукциските куќи, исто така, беа успешни во спојувањето на класичните дела на генеративната уметност и новите алгоритамски дизајни.
Во април, Sotheby’s спроведе продажба од 2,3 милиони долари на генеративна уметност, прикажувајќи ги делата на уметниците Вера Молнар, 98-годишна генеративна уметница која ја започна својата кариера во 1940-тите, како и Чарлс Чури, уметник кој се појави во 1960-тите и кој е заслужен за пионерската компјутерска уметност и технологија. На списокот беа уште неколку уметници, меѓу кои и Хобс.
Од колекционерите кои ги купиле овие дела, 69% биле нови за Сотби, а над една третина од понудувачите биле помлади од 40 години.
„[Податоците за продажбата] покажуваат дека има вистинско заживување во оваа категорија. Отсекогаш било тешко да се разбере, главно поради кодирањето и креативниот процес на уметникот што може да стане многу „технички“ за потрадиционалните колекционери“, Мајкл Бухана. ко-шеф за продажба на дигитална уметност во Сотби, изјави за CoinDesk.
Бухана истакна дека иако има пораст во продажбата на генеративна уметност и поголем фокус на прикажување на овие видови дигитална уметност меѓу аукциските куќи, сè уште има потреба да се едуцираат колекционерите за богатството на овој уметнички медиум.
„Навистина треба да ја подигнеме свеста на сите видови собирачи за ова движење. Така, тоа го правиме преку панели, создавајќи односи со некои од врвните колекционери во просторот и продолжуваме да правиме нови продажби носејќи нови и помлади уметници“, рече Бухана.

Learn more about the CoinLedger
Генеративната уметност предизвикува разговори околу креативноста и соработката
Додека разговорите околу NFT се префрлија да се фокусираат на долгорочна корисност, застапниците за генеративна уметност NFT го фалат уникатниот креативен процес што се случува помеѓу уметникот и колекционерот. Хобс објасни дека ова е една од причините зошто избрал да го направи својот QQL алгоритам бесплатно достапен на јавноста.
Некои можеби тврдат дека тоа ја намалува вредноста на создаденото уметничко дело што се пробива во официјалната колекција NFT. Сепак, Хобс го гледа тоа како можност да инспирира креативност во заедницата што ја пораснал.
„Дури и ако никогаш не можат да си дозволат пропусница за нане, тие можат да создадат прекрасни уметнички дела со неа и стануваат дел од уметничкиот разговор“, рече Хобс. „И, на свој начин, тие влијаеја на приказната за QQL и на последниот сет на уметнички дела“.